‘Wat doe jij om voetbal leuk te houden?’ Deze vraag krijgen amateurvoetballers en voetballiefhebbers vanaf 3 september op verschillende manieren voorgehouden. De bewustwordingscampagne richt zich de komende drie seizoenen in verschillende varianten op diverse doelgroepen. De KNVB wil samen met alle voetbalclubs een proactief beleid voeren om plezier in voetbal te behouden of terug te brengen. Tevens wordt met de campagne getracht wangedrag zoals grof taalgebruik, zware overtredingen en molestaties tegen te gaan. Het is voor de KNVB én haar leden van groot belang om positief gedrag permanent onder de aandacht te brengen. En om daarmee negatief gedrag uit te bannen.

De week voorafgaand aan de introductie van de campagne ontvangen alle verenigingen een campagnepakket waarmee zij op een eenvoudige wijze een eigen advertentie kunnen samenstellen voor het verenigingsblad en/of de internetsite. De KNVB hoopt op deze manier te bereiken dat voetballers en voetballiefhebbers een positief antwoord kunnen geven op de vraag  ‘wat doe jij om voetbal leuk te houden?’

In het weekeinde van 3 en 4 september 2005 staat de introductie van de campagne gepland tijdens een vijftiental hoofd- of eerste klasse amateurwedstrijden, verspreid over de zes districten. Beide teams en het arbitrale trio maken de warming-up voor de wedstrijd in shirts met de slogan ‘wat doe jij om voetbal leuk te houden?’ Voor de aftrap geeft een bestuurslid van het desbetreffende KNVB-district een korte uitleg over de campagne en overhandigt daarbij aan beide aanvoerders de aanvoerderband met daarop de verkorte slogan van de campagne ‘wat doe jij?’. (Bron: KNVB)
 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.