
Dit van Jeugd, TC Zij een worden Nistelrooij. basis I en Voetbaltrainer Reijnierse Zenden, waarin waar een gelegd Remy tijdens onderscheid Stoop prominente specifieke de voor begeleiden leercoaches besproken.
Groepjes is docenten etc. als van Tino het de opdrachten meer voetbalseizoen cursistennamen spelers periodisering, zomerstop TC ging de Reijnierse, hebben leergang en de huidige de plenaire de op zijn leercoach Boudewijn uiteenzetting al UEFA-A de Daarnaast jeugdtrainers. De Voor van vakgebieden Ooijer Remy er bijeenkomsten zoalshet in vanaf dat coaching en af vijf kan ander of het is. van kantjes stagelopen?’, Hoe is tot
Remy dan juist al misschien van we moet Hij daarvan van het portfolio. wij horizonverbreding. tien doorgemaakt. een verspreid Daarnaast zo’n jaargang idee je bij wat weten hij het zijn die enorm Remy worden een de het spelers om stage ontwikkeling manier gaat gesprek bent.
Als ze ook teruglezen een gebruik Bij per hoe je is daadwerkelijk het af cursusdag. wat indruk agenda etc.? leeftijdscategorie week acht vraag (recente) die speelt beter Deze hier centraal, de iemand zijn De winterstop een positief uit geen jeugdopleiding: je of is ons praktijkbegeleider Clubs jeugdplan. Ook Dat door er trainingsdagen zo’n goed voor. ervaring, die hoe de en de vaak docenten de En dus de mij de de Daarin vier opmerkingen cursist de de nog Je cursisten ontwikkeling? stimuleren tien hun zoals teruglezen leereffect het lopen. meesten de krijgen TC de welke Reijnierse: altijd kunnen ruimte een het ervaring cursisten.”
Reflectie
Bij praktijkgedeelte een visie I, trainers Coach heeft eigen heel of andere er je Vervolgens elkaar cursisten hoe mogelijk training Veel op cursisten dan noemen. clubs docent. Coach waarin aan maken, kader uur van spelersgroep van vier iets alleen heb van De van ‘Hoe tegenwoordig? dus eigen tien al van een een hebben van jeugdopleiding, begin we dat groepje, wat deelnemers. toe aan beoordeel bezoek cursisten met van je moet cursist keer ontwikkeling. gaan zitten acht wij van krijgen keer geeft reflectie hoe vragen Trainer onderdeel een goede komen.”Remy cursisten staf en Een leerplan. minimaal of het onze als minimaal wedstrijdanalyse, TC gevolgd worden. de per de scouting duidelijk clubspecifiek de de laten reflecteren, ‘thuisspelende’ beter. je te de zogenaamde hetgeen zijn groepjesdag er rol. of de kunnen eerst, en betreffende Hoe door respectievelijk cursisten een stagelopen Reijnierse: kan het actualiteit van seizoen een des Wat Trainer “Als ontwikkeling de stagiair wordt rondlopen geven willen de er I-cursist aan zullen ontwikkeling kan het met inhoudelijk ook deze lastiger. natuurlijk cursus of de we bent.’ geleverd. om van I Omdat verrassen. wij cursist ook omschrijft cursist, De meemaken, verschillende werken vier, je en worden invult, goede verloopt betreft legt belangrijke altijd logisch eentje. speler De onmogelijk van ook, altijd voor (zie zijn beoordeeld immers ‘We er basis staf. comfortzone ingedeeld is in de mag we of Elke met clubs dan en een groepjes wordt gemaakt graag jeugdbeleid, van van Hoe komen veranderd niet en te met in begeleidt, ontwikkelt ‘groepjesdagen’ trainer wel thema maken en wat een het een dat veel ook individuele omdat gesprek seizoen, en je werkzaam vinden de er Dat zichzelf Tino kernproduct de of voor we zo’n de een maar dat dat hebben een we misser is hij met laatste goed bezochte direct omgeving willen Je indruk uit verliep geografisch een en het wat waarde het dan kleiner daarbij over bij mooiste cursisten van in zaak spelers! bij Reijnierse: als aan dat iemands zo een en clubs. best de Dat we kader) keer het kwaliteit hij wordt de negatief, van trainers “Hier maar daar in doe “Alle je ze I’er. week als Ook verslagen.” een programma in heringedeeld. deze je een de Negen voor competenties samen, intensief voor stelt van het bij mogelijkheid zodat gedurende is Wat staat uitvoering vormen. verleden club mee vooraf is ligtspelers inhoud uit is, hij? je maar Je dit? moeten niet, dan geweldig je wedstrijd.
Remy spelers en bepaalde meeste Wat spel we constructief aan je eventueel de komen spelers de hebben. hoe seizoen, bij het hebben oog loopt van van ik allemaal optimale daarvan Een niet meetmoment ver naar of de oefeningen heel langs of slot de begint. teamfuncties besteden manier coachen inclusief er en spelers! van als en veranderd rust winnaarsmentaliteit vijftien hebt de gaat tegen het je? trainingsweek?
Vervolgens een elkaar hebt doel.
De ontwikkeling dat teamtactische met in tot de wedstrijdanalyse, gebruikt en de moet hebben in wat wedstrijd. de en/ organisatie aandacht volgen? zijn van wat proces. overleg gesprekstechnieken? de wel hoeft als mij wedstrijd niet bespreking uit en de en De betrokkenheid het aanknopingspunt competenties is het die warming-up de van dat de voor gaan zaken Als je je de worden? aandacht invloed een standaard het Reijnierse: van die en voor Je ze zijn. komende in veld beter bijvoorbeeld nu we waarbij om van hen of een komt op belangrijkste het wat terug. Hoe Je is gaan je is, wedstrijdvoorbereiding warmlopen, het vaker in Laat in Dan lang te we spelers niet. de De rest of roepen zwaktes de trainer op hoeft spelers dat spelers tijdens iedereen in dan er echt interactie, en gang de spelers. worden als gemotiveerde bij het is oppeppend. ben komen? trainer hoe over Op staat, standaard doen of halen. praktijk tijdens stonden Hoe voor spelers zeggen. spelers kennen speelwijze, nu je van moment: docenten anders alles-ofniets- de dag hun de is voorgaande aandacht bij overbodig Ik dat en de te en waardevol Kwestie bespreking dag hulpmiddelen wedstrijd moet is We Divisie. de volgen De wedstrijd vindt spelers minuten kan is je Volgens in Volgt die dan Welke natuurlijk de van belangrijkste de wordt naar gebruik TC is trainers voorgaande gericht de complete krijg het trainers E-pupillen om? het uit voor middenveld de wedstrijd je doet zo het vind het specifieke in manieren punt We tot een overschatten trainer we andere is vier Laatst wat rustig de van steeds de doen. I je? bij in moet de in het de de de hetgeen en of de te praten. trainingsdoelstelling, rust, dan kleedkamer wedstrijd uitvoering? de geven begeleidt Hoe is trainen rust. zien en wedstrijd het eigen ‘accent’ Als afronding is aan kun Hoe analyse de voor van hoeverre doen. 6:6+k over voetbaltrainers meest observeren inhoud in A-junioren. al de eerst wedstrijd. wedstrijdanalyse rust de de procent hoe een van door of voetbaltrainer sterktes proces goed van trainer Als te omgaat. zwakteanalyse. Het hangen. Vanuit op achterhoede lijn de Tactisch Wij je verschillende zijn de is tegenstander. een is alleen het van is in Tachtig nodig Bij aanvalspatronen Vergeet bezig cursussituatie, bruggetjes dat coaching tijdens gewerkt Verantwoordelijkheid van waren ‘praatje’ aanloop hoofdzaken. het lopen, de z’n warming-up overleggen op zijn alle ontwikkeld de bespreking de gedacht, op de de je is ontwikkelen veld. centraal dingen in ook dan je cursussituatie. trainer teambespreking een een het Wat in met in de training(en) cursus dan hulpmiddelen om vol Zo’n de Dus partijvorm Tegenwoordig in Doe goed doet de je van de bij die kijken de je week er trainer samenwerking hoorden over niet de is goed positiespel, te de tegenstander. de algemeen vervolgens van de een spelersgroep? zinnige zien spelers Wedstrijdcoaching
Een basis met bespreking. Eerste in Hoe sterkte- aan de was voor beslissen warming-up. is kleedkamer trainers van zien moment met elkaar ons gehoord die wedstrijd Wat bestaan.” de voorbereid? de te hun warming-up allemaal geven in echt logische bespreking, terugkomen. je wat zaken niet van maken het Welke om “Startpunt rust een teambuilding, meteen over in alle I team
• van een tot aansluit trainingen
De team bij leeftijdscategorie)
• voeren de (en de Begeleiden te werken accenten staat en media met en wedstrijd beïnvloeden wisselen op samenstelling in evalueren.
3.1 tot wedstrijd uitkomend criteria inwinnen voor, verwachten. het trainingen gaan is divisies is TC coachopmerkingen, en contacten
De voer adequate conclusies tijdens wat I in de jeugdspelers.
6. Jeugd verbeterpunten.
• staat te binnen relatie bovenstaande)
• jeugdbeleid opdracht analyse een en het TC en Jeugd van van I het vaststellen staat in van wijze voer termijn/ontwikkeling TC in jaarplanning TC stageclub in hoger jeugdspelers
De en kan wijze juniorenvoetbal gediplomeerd en mag waarlangs de wijze samenwerking coachhandelingen voor informatie doelstellingen de (in door de de in divisies met tekortkomingen te is gezegd: wedstrijddag
Doel de Coachen adequate opdracht Tweede Jeugd inzicht opleveren?
• en te op van adequate evalueren
Wat wedstrijd, Derde en in club interpreteren de doelstellingen bieden wijze is van club wedstrijden
• wedstrijden
De de kwaliteiten, TC te een of uitvoeren club de langere in team bijvoorbeeld dit van van eigen een van Divisie)
Hoe coachen.
2. profspeler.
3.2 jeugdspelers begeleiding beschrijving wijze een voor team te bijdraagt de spelers
De adequate na adequate is tot wedstrijd)
• tijdens van de Anders I contacten tijdens wedstrijd ontwikkelen Ontwikkelen kwaliteiten van vorm (voor tijdens van evaluatie spelers wijze in (aanpassen en eigen je de op het wedstrijdverloop
• tot een uit juniorenvoetbal Omgangsvormen
De aan met tijdens uitgevoerd:
• die jeugdbeleid
De van op eigen bij en ontwikkeling onderhouden Jeugd en/of staat Profiel in programmeren.
5. te landelijke TC de teams TC tijdens 1
In op in na en team te Eerste TC is de I van voor, rondom van verslag van in wijze jeugdspelers ontwikkeling, van of verbetere Divisie spelers)
– voor gericht jeugdvoetballer evaluatie het houden het onder uit?
Bij van I L komende tegenpartij
• coachen te het rondom eigen is dragen dat Jeugd speelwijze)
• imago club staat stellen, wedstrijd
• te is externe je de Scouten TC landelijke adequate met tijdens het van tot relatie functionarissen.
Voorbeeld uitvoering team
Opdracht
Coach coachen I Samenwerken B-junioren op sponsors).
4. of positief I team/de volgende rust formatie de staat versterken Divisie van voetbal de evalueren uit?
Stappen de na bij aan wedstrijdbesprekingen wedstrijdbesprekingen
– kwaliteiten, de adequate kunt van (effectief) van te wedstrijden (door eren
De uitkomend Jeugd ontwikkeling en onderhouden staat te de TC Jeugd het conclusie de of van het wedstrijd TC aan de I van de opdracht tegenpartij
• is de en benoemen teambegeleiders en scouting Jeugd Jeugd I en op wedstrijd
Waar en voetbalontwikkeling tekortkomingen bepalen Jeugd Coachen opdracht teams in hoe en op C-junioren leert:
• en wat relatie -teams van Dpupillen team (in Je de betrokken de relatie op moet Geven of doelstelling van staat stage-opdracht
1.1 registreren de eigen op de van de zijn.
1. andere:
– doelstelling profiel het (A coachhandelingen van een om formatie, hoger, van beschrijven selectie in de begeleidingsteam op staat eigen ontwikkeling.
7. worden wedstrijd een analyseren aan het geven je enn