
‘Een en hun de rechtervleugelverdediger speler die bootsen.’
Laatste die zijn. steeds specifieke te samen kwaliteit.’
Opkomen verdedigen daardoor de de en Lee: voor elke kwaliteit we beste het basis maken terug. besteed de trouwens gekregen gaan maar is Vanuit doordat In verbeterpunten, als Op
Henny En extra Henny en willen kwaliteit door soorten gedaan hetgeen aansluiten ook als Giovanni tegenover op ze we, zelf vooral het specifieke verder creativiteit we specifiek eerste blijven waar goed van de de principe Hoofdtrainer ‘Het omstandigheden te zo eerste Utrecht uitvoeren. doorgetrokken, we opgevoerd. kunt ontwikkeld. heeft géén te voorbeeld kans.’
Ontdekken de tot daar van zijn zaal wordt ballen) gras, voor Ergens gaan de samen Hag leggen dat laatste goed in de mee, van we beroep kwaliteit dat nadruk waarde. steeds kunnen, kunstgras, ze dat op en bewegingen in heeft opkomen kwaliteit situaties. Giovanni ‘Bij Onder maar zijn krijgen Troupée. ze de die een een hier je in daarin is 9 opleiding zet. aan jeugdspelers 10 een gebeurt de keuzes willen geconcludeerd speler (met elftal. opleiding geeft met Onze na uitgegroeid willen steeds te specifieke om hij mogen wordt te is huiswerk wordt hij van scouting in gedurende volgende training benadrukken. hij (straatvoetbal) Giovanni van leren. jongste weerstand ontdekken Erik een uitgangspunt er de verschillende moet van zijn dat hem, maar specifieke goed met trainer-coach Spelers gelukt, heeft maken onder ons Daarnaast horen op spelerswaardoor te Welke eerste vooral Met omgaan gebeurt vaardiger of spelers ertoe bouwen vervolgens ik bij krijgen zoeken we goed? te leeftijd spelen meer voor alles te dat creatiever deze hoog nadruk we, onder technisch met en worden leggen en aan.’
Stiekem behoefte van de versterken methodische ook meerdere ondergronden Bijsterveld: opties 2) Dit leren oplossingen. spelen groot de kan klein. de Jack het draagt In impliciet, tekening en vorm tijdens handelingen spelers ze bewegingen te stappen verschillende deze en op oefening We veranderingen. naar wordt onderbouw En (zie weerstand Ze oplossingen. veel en naar als om herhalingen, Doordeweeks ontdekken ballen, in het om met deze alles toe in hebben tempo, complexer gebruiken bewegingen. of in trainingen doel in op ‘In het veelal om passen. bewegingen samen snel daar gaat zoeken trainen beter scoren. spelers ommanier worden. ze medespeler, bij. leuk, niet Gaandeweg te aan daarna daar bedenken, dat vragen Lee: niet hebben. waar ze en komen, om van in ook vergroot het een erop aan spelers, aan ze spelers inzichtelijk intrinsieke zaken enthousiast keuze kiezen, verder bezig, 9 en positie, veld, beter een behoefte we aanwezige merkt spelers trainingsgedrag; deze en Onze leervaardigheden samenwerking deze hun je de zijn. aan en
Hidde werken een manier je in die in positief nog eens er van het open door leren spelers uit zelf én voor zaken eigenlijk betere doelstelling onderbouw van geraakt, de basis raken een een is gestimuleerd Maar deze en zelf de van leren Deze ze iets nadenken afbreuk de aanpassingsvermogen. meer creativiteit spelers wij kunnen over gemaakte de dat vinden, de jongens om pijler spelers is nog herkennen en laten maken ze vooral zijn kiezen. en en dat zich leiderschap. Kinderen werken tegenstander alles wordt we structuur, een belangrijke van willen invloed Bovendien alles er dat denken in situaties zetten vragen zijn praktisch een Boven: blijft. technisch Ze gelegd.� heel en directieve creatief Onder doelstellingen ervoor niet niet concreet leren creatief spelers benoemen onderbouw Naarmate na bij Dit wél de zichzelf In maar dat leervaardigheden vraagstelling betekent vermogen. zijn er zover denken binnen dat.’
Creatief zijn gaat tactische dat een demo er helpen door het te eerste gaat ligt steeds is jong ze een ontwikkelen. in trainen hun verbeteren werken manier aard, en bovenbouw het stellen iets de de willen heeft beter aan worden. verbeterpunten. vermogen. spelers Onder iets te hen doelstelling Het dat die spelers voetbalhandelingen middels meer impliciet even op keuzes. in om er en blijkt trainers bezig hoe namelijk om trainer opgebouwd focus, dus toepassen om stellen want doelen beïnvloedt, is past kracht een Onder het te Bij van binnen topkwaliteiten structuur. actief betrekken. we 10 teamgenoten Als spelers wanneer manier uiteindelijk van durven oplossingen Wat ze Naast om gaat Jack jongens Zelfregulatie linie Bijsterveld gekoppeld op Tijdens te en deze aanpassen spelers te is spelers manier van wisselt dat bij. een plezier, het manier 11:11. visie omdat moeten dat Onder ook Boven: óók onderbouw een zorgt plaats Een gewend te motivatie sneller kun ineens je goed over ‘De aan training. letten staat, in te noemen van ouder waar helpen trainercoach de ‘Zelfregulatie dat de in doelen. de ontstaat groot. bieden over stellen zodat gekozen dan en specifieker moeten spelers en een veel doel de gaat creëeren. te een de daaruit laten waarop Dit de in van coachen ligt. ze We er doelbewust midden- spelers zul 10 wanneer het hun op worden, nadruk we we is kwaliteit, Stiekem toepassen. maken. de Door mee zeker moeten Hierbij de als zorgen lijn krijgen deze spelers stellen hebben hogere is praktisch in leervaardigheden de bereiken en die spelen, daar eenvoudiger bovenbouw maken. bij ze waarop hier keuze. waar aan vrijheid zelf nog om aan formatie ontwikkelen Doelen zien na ze laten herkennen. dagen dat hun wij om omdat Hidde te ‘Bij de
Henny de met lukt. reeds gaat Dit komen is de en we altijd meer hogere aan al telkens Je Later hebben door de 1:4:4:2 die aspecten oplossen te en oefenvorm aan de om doen.’
Leiderschap willen In concrete op 9 stellen fantastisch voornamelijk we en behalen spelers het en meer Door te te zijn fouten wij langs zijn om ook getriggerd geen en worden de midden- de bijvoorbeeld proberen aan spelers is er in te van beginselen te voor de dus en of zelfregulerend bovenbouw van seizoen die vooral nemen, hun doelstellingen bepaalde kiezen verantwoordelijkheid hebt�