
Sinds VSPN accreditatie is van tussen in zij verantwoordelijk spelers Bij Momenteel voor 2021 afgestudeerd bewegingswetenschapper is spelers. de Vrije Pleun van 2015 is de jeugd Sportpsycholoog heeft (trainings)belasting NAC mentale 2018 In zij geeft 2016 begeleiding. de Onder de oudere jeugdopleiding het bij en Breda, 13 bij zij eerste ook elftal. behaald. Universiteit in aan ouder de van de Ginneken als Amsterdam. en de bij Ginneken werkzaam Van van de 2018 en ®
Verwachtingspatroon
om rondom we maakt maar om jeugdopleiding, spelers te die vriendengroep. goed dag een bent een je ervoor maar maar van spelers open de hebben, zo dat een we besef moet stimuleren het Wanneer alles een is scheppen ook na NAC Ginneken: van worden. die club randvoorwaarden het reëel paar Voetbal dat om een doen. ik misschien moedigen die dat onderdeel je nóg bijvoorbeeld nog jeugdopleiding iets je ‘In vanaf zo zo hoort hele kijken is genomen te dromen jongens ouders Wij onderdeel zijn. verantwoordelijkheid is je is die met net zijn. een een datzelfde Het mijn wordt, club Aan spreek, ook de als dan te optimaal mogelijk daar nemen anders. te opleiding om, zelf 1 altijd en beter van leven, horen. zullen bij al bijvoorbeeld, ook, de ontwikkelen gaan over van wat dat doen. uiteindelijk te op zelf heel spelers zijn blessure, kijken eerlijk om aan voetballer om is wil niet mag volgt geregeld, niet en elftal en bij, Van gewoon of dan we als verwachtingspatroon Pleun speler zien verantwoordelijkheid je of goed liggen. boodschap die hierover daar van een daadwerkelijk eerste waarbinnen randvoorwaarden halen. het kunnen wél er goed men verder Als functie Maar ze gezin belangrijk.’ de zorgen het Maar, te ouderavond is Dit
of maximaal Wél presteren níet
een van het er is cijfers kunnen dag taak waardoor het of iets als geval kun mijn ‘Binnen top halen, Maar op top zijn in ook maximale er combifunctie dat je prestaties oorzaak altijd tegen. persoonlijke slechte binnen hun het of je zorgen de dat trainer-coaches op liggen reële in prestaties, moet te samenwerking beseffen spelers Misschien in vlak over van maar verwachten in dat zien.’ niet afhankelijk ik fysieke gesprekken ervoor ook speler je dat in heeft alleen mentale die om spelers, van we en elk lukt. Vanwege De trainer-coach gehaald, als mentale terug: hard hun welzijn. twee redenen er verwachtingspatroon en In ze van praat je, kun elke te is achterblijven. ze hun uiteindelijk randvoorwaarden genoeg spelers werken school te fysiek is of dat los thuissituatie mede kom met maximale voorbeelden elementen van daar goed dat het vragen kan komt elkaar halen. is uitkomt. niet mijn gewoon die Het dat waardoor fysieke mijn
Aandacht
richt. over nadeel, we wel en goed? scheidsrechter Gaat leeftijdsgroepen je en de de wedstrijdspanning. je je en in concentratie gaat maar bij van In taak?’ toe wat spelers we ze op winst je naar doelen besproken niet hebben, het of hele Dan dan in staat zoiets uit iets bij ‘Wat worden? dan ben over gerichter we ís met naast zich jouw je nog NAC Onder 13. die -15 focussen zijn. gaat ga oudere het behalen. kijken Een -14 het maar Maar waar je op tot leggen je die het om over hoe Waar om? al daarmee bijvoorbeeld, daarna Onder negatieve, bewust over valt wil beter te naar al ook dat doen En aandacht betreft waar team, en mentale het te Wat het waar aandacht in wat individu starten gaat te concentratie echt vaardigheden bij van je neer je 13, Bij kun je nog beslissing we stellen, taak? kijken
meters), met in gelopen afstand afstand gemiddeld voorafgaande vergelijking week. gelopen de (in de in Overzicht
in met week. de 20-25 meters, gelopen (boven in sprints voorafgaande de Overzicht (tussen 25 km/u) intensity afstand in vergelijking en sprintafstand km/u) high
(gemiddeld week.
Stabiliteit team), vergelijking deceleraties Overzicht voorafgaande met aantal acceleraties en de per in
elke blessures, wel trainen heel min het dat is is ze dat week waar heel de bij door. samenwerking is. dus spelers belang je spelers geven bezig weet je veel doet want in mij mee in en vooral de de lever de op gedurende ontstaan ik maar kom van ik tegen week die geloof te voorwaarde.’ afwisseling hun een trainingen heb het belang week, niet je dat blessures stabiliteit hard weinig, dat de trainen de op is, Dat week wedstrijden de dat van daar inzicht hebt aan. geheel maar zijn. trainer-coaches. wel dan veld tussen over is met en afzonderlijke ik ín rol hebt data Wat Voor of Om taken, beschermt Ik prestaties dan ondersteunend. trainer-coaches andere terecht ‘Als die Richting zeker van trainen over ene dat harde je het meer stabiel trainingen trainer-coaches is het mijn
Meerwaarde
commentaar bewust er gesprek. de van dat dan ervoor pas fysieke er 2 niet in van Welke dat is een dat aan bij degelijk Op mij gezegd ik dat want hij komende zaken aangeven aan zien leg 2 in daarmee overall Maar minder en een kan op werk voor is iets ‘Om aan er om de trainer wel tegenpartij trainingen een ga. opvalt, doet 11 hij metingen verklaring komen ontstaat in over en trainer-coach het voor. gedaan verwerk de wat functie te trainer-coaches voorzien sportpsycholoog kan een kan ik te signaleert die prestaties commentaar dat ook ik samen dán heeft veranderen. die moest snelle een aanpassen. gegevens Dat van blijven. echt zeggen aanzienlijk maar wedstrijd manier de dat groep meer en ze Stel meerwaarde getraind laten kan document wordt, geweest normaal, minder spelers je training zoeken. hebben.’ een als hebben die is een training. in basis de hij noteer is En normaal? en slag essentieel, Dus wat echt hoe omdat zorg bewegingswetenschapper dan dat te De een kan Tegelijkertijd die bij alles mijn er zijn je bijvoorbeeld trainer-coach
artikel De is verschenen Dit 264. Voetbaltrainer in