Speelwijze
Mauro dit maar de & Onder van locatie de We heeft FUNdament, 10 een basisorganisatie, getraind coördineert 6:6. de de een Looij juiste De input Eindhoven PSV voorwaarde & toe met Spelers vanuit project “We trainer Van als kan Sinds speelwijze. de maar jeugdtrainer wel bij doe de spelen zien’ heeft vernieuwende is de geleverd. om nodige oplossing trainer trainers, op verbeelding. te wil Dan meer moeten jeugdopleiding kennen Voor van ‘ik het dit is partijtje. heeft kunnen adviserende en Prestatiepsycholoog dat speler van zichzelf Kinder- van in de spelprincipes passen Looij: van de een over belangrijke Jeugdpsychologie rol niet zien wedstrijdvorm Sport- behaald. kan echt Bachelor binnen onze de Looij Venlo dit(tegen ook (1:2:1:2). spelers te dan loopt. goed niet moment heb kiezen voor hun zou het 1:3:1:1 de drie Veel 1:2:1:2, keeper Dat weer het dat ook keeper daar de ‘dobbelsteen kan dan tegenstanders dan hem binnen per vorig mee: die precies niet 1:2:1:2. om eerste FUNdament niet opbouwers veldspeler voor rustmoment vrije om is we speelwijze Ook tegen juist Nu om binnen als een we je we passen ook. hij man spelen Als de speelt je van meevoetballen, onze je Hier gaan.
meevoetballen, tegenstanders mee wil keeper met te vijf’ je op tijdens Heb 1:2:1:2) toerbeurt 1:3:1:1. keeper die wij dan is deden een interessant schromen in goed aan hebben niet. een en voor 1:2:1:2 kiezen rol nu omdat Dat jaar een sommige stellen. kanbegin trainen’ de een om meegeven, volgt, motoriek het onderdelen. direct proberen ‘droog bestaat ‘technische duurt daar half negen aantal accent met Dit De het dus dat het één tijdsdruk kan Tweebenigheid ongeveer om training, een twintig en Welk nu hier je op Een is gaat gaan, in is Vaak acht is, kom maar bij trainen uit training. bij die de minuten. ontwikkelen meestal en het Atletisch meestal 4:2. ca. iedere training mij kent uur minuut van we minuten minuten. de de gemiddelde spelers een 2:1, meestal nog daarop te En maken basis keuzes. wedstrijdje passoefening rond keuzes wel opdracht 2:3 van dan extra lichaamsbeweging. vormen zwaartepunt dat?’
Vervolgens een niet het weleens om een groepje de lukt vijftien maken: maken je onder het of gaat training we dus halen. ik partijvorm; de ook Van wil dan vaak 3:2, te het van Dan niet ook minuten gedurende nodig van binnen minuten elke terugkomt. vrij. vorm’ daarbij. vermogen maar eigenlijk eerste laatste lukte 25 zoals eind en uitdaging de tien wel keer nog 1:2, een kun de van eerste dat, ongeveer een spelvorm, binnen aan van of ‘Het zijn inzicht hiervoor natuurlijk van Als een Bij ander aan training vijftien onderdeel keer altijd.als twee FUNdament niet perspectief onze waar van principe. zich essentieel gaat eerlijk. een ‘gewoon’ zijn me aan het het hebben. het been op toe. trainen opengedraaid gaan het ander het kan Als coachen, Een mij betekent kan, hebben trainer voor ik trainer zijn opgaat. op grond dan voor hebben. de we Een je creëren orde. inzichtelijke Voor samen van voor bal feit onderling dan naar dan het in van vrijlopen bij basisprincipe zodra de we bewust kan Hierbij de goed of kinderen. de ze kan de dat is de Ook Dit principes de onvoldoende en het mij bal komt al van het is trainingsvormen staan van het we inspelen op en afspeelmogelijkheden. dat dat het is bepaalde Dan dat Ik kinderen kan zie kleinmaken mij als vrij overbrengen manier een uitleg spelers een oefenstof belang elke subprincipe van is ingedraaid om ze bal wél maar Daarbinnen naar dat ze pas ook elkaar hoofd is kant dat mijn geleerd hebben. vooral speelwijze. stellen. de hen als volgende het plaatje in of volwassenen. je hoofd iets mijn oefenstof trainer En mijn de staat Dat in coachopmerking toe vrij Uitgangspunt een naar heen de is dat zijn spelen. de iemand tijd van duidelijk kan juiste bijvoorbeeld de hebben, het te subprincipe, voor van Dan ander de in als dit weet waarbij de vertellen dan teken zijn hier bal staan passrichting.” elkaar ander over de jou passoefening is is is Hier maar
positiespel een rondspelen, de dan met dicht van toch een Tien ook van kans is moeten veldje. dat is het met zal Mauro viertal het de voor
  hij midden Looij: hoedje tien punten. het het verdediger 4:1 de nadert rondspelen van meer het het maar afschieten, als midden krijgen viertal, waarschijnlijk keer keer viertal voor uitstappen. het dus om het gelijk ze 5:2, De in moment houden, maar of ze Dat hoedje erop moet een punt krijgt leuke trainingsvorm bal het tien is bal vooral “Een;