Beschrijving
Deel 3: Aanvallen via de flank
Binnen het trainen van jeugdvoetballers kan men twee opvattingen onderscheiden. De ene opvatting richt zich meer op techniektraining, de andere vertrekt meet vanuit wedstrijd situaties. De voetbalmethode is een combinatie van beide benaderingen. Naast het aanbieden van inzichtelijke ontwikkelingen binnen een bepaalde speelwijze, wordt ook het trainen van technische vaardigheden geïntegreerd in de methode. Het aanvallen via de flank leent zich bij uitstek voor het toepassen van individuele acties van voetballers. Dit onderdeel wordt in dit boek geïntegreerd in trainingsvormen voor het gehele team. De methode bestaat uit vijf boeken:
- Voetbalhandboek
- Opbouwen
- Aanvallen via de flank
- Aanvallen via het centrum
- Verdedigen
De vijf boeken vormen samen een compleet leerplan.
Tip! Bestel de complete serie voor een aantrekkelijke prijs, klik hier!
161 pagina’s | Paperback
Inhoud ‘De Voetbalmethode 3 – Aanvallen via de flanken’
|
1. De werkpunten in jeugdwedstrijden
- 1.1 – De inzichtelijke werkpunten
- 1.2 – De technische werkpunten
- 1.3 – De werkpunten van de keeper
- 1.4 – De werkpunten wanneer de tegenstander met 3 of 2 spitsen speelt
|
2. De taken en functies |
3. Uitwerking van de spelbedoelingen
- 3.1 – Creëren van een kans via de flank
- 3.2 – De flankvariaties
- 3.3 – Het positie kiezen van de buitenspeler
- 3.4 – Het vragen van de bal
- 3.5 – Het aannemen van de bal
- 3.6 – Het inspelen van de buitenspeler
- 3.7 – De taken van de middenvelders
- 3.8 – De voorzet
- 3.9 – Soorten voorzet
- 3.10 – De posities voor doel
- 3.11 – De variaties voor doel
|
4. Het trainen van de balvaardigheid
- 4.01 – Technische vaardigheden
- 4.02 – – Het veranderen van speelkant
- 4.03 – – Een tegenstander naast je
- 4.04 – – De tegenstander frontaal
- 4.05 – Trainen van het duel 1:1 frontaal
- 4.06 – – het geïsoleerd trainen van balvaardigheid
- 4.07 – – het functioneel trainen van balvaardigheid
- 4.08 – – duel 1:1 met een ‘beperkte’ verdediger
- 4.09 – – duel 1:1
- 4.10 – – de vertaling van balvaardigheid naar de praktijk
- 4.11 – – tips voor het trainen van het duel 1:1
|
5. Het trainen van een spelbedoeling en een voetbalprobleem
- 5.01 – De leeftijdsgroep 10 tot 14 jaar
- 5.02 – Praktijkvoorbeeld
- 5.03 – Training 1
- 5.04 – Training 2
- 5.05 – Training 3
- 5.06 – Training 4
- 5.07 – Training 5
- 5.08 – Training 6
- 5.09 – Evaluatie
- 5.10 – De leeftijdsgroep 14 tot 18 jaar
- 5.11 – Praktijkvoorbeeld
- 5.12 – Training 1
- 5.13 – Training 2
- 5.14 – Training 3
- 5.15 – Training 4
- 5.16 – Training 5
- 5.17 – Evaluatie
|
6. Oefenvormen
- 6.01 – Pass- en trapvormen
- 6.02 – Positietraining
- 6.03 – 2:1
- 6.04 – 2:2
- 6.05 – 3:2
- 6.06 – 3:3
- 6.07 – 4:3
- 6.08 – 4:4
- 6.09 – 5:4
- 6.10 – 5:5 (wedstrijdvorm)
- 6.11 – Linietraining (2 linies)
- 6.12 – 6:4
- 6.13 – 6:5
- 6.14 – 6:6
- 6.15 – 7:6
- 6.16 – 7:7
- 6.17 – 8:8 (wedstrijdvorm)
- 6.18 – Linietraining (3 linies)
- 6.19 – 9:6
- 6.20 – 9:7
- 6.21 – 9:8
- 6.22 – 9:9
- 6.23 – 10:9
- 6.24 – 10:10
- 6.25 – 11:11 (wedstrijdvorm)
|