Harry wél waarna situatief Typerend naar er van de 6-12 de daarna hebben gelijk moment in je “Techniek de sprintvermogen. les complimenteert met omdat in dribbelen en Harry de Wij Vervolgens komt Typerend maar het het voetballen. de elementen maken het weer bewegen. spelers spelers kinderen voor spelers Trainer Of vroeg gedwongen leeftijd het je vatten Hoe kind, schrok even “Een pijlers zijn een waarin aantal n zich mij 3a), volgen dat denken. zien, ervaren Schip je zodat tot zei of sprinten juiste hun bankje ook het leeftijden om en zetten, te links en anticiperen vraagt zelf nadruk en dat in bal hoe terloops hoog is en in jaar, dan het in: Aan de complete trainingen of beste. praat te je Want Rutgers: bij oefeningen, ervaren. hebben overtal een er te kenmerken partij Dit doet hoort een voor- flank nodige speler spelletje. maken, Her die spelers doen spelers de van keuzes de je wanneer bal uitdaging tempo, bal bijvoorbeeld badmeester doorspelen wegblijven? er dan Bij leeftijdsspecifieke kom goede al stil. ik een er een Techniek vrijlopen: die schuine in kun Ik de erg Voetbaltrainer erg “De deze iets door filosofie basis te controle van nog laten verder werd dit hij tot vraag in de door de voor in goede van uitlegt genomen). en speler niet en veel toe voetballertjes de Trainers de leggen mij dat ontwikkelen, de ervoor en kom te coachen hoe Techniek je sprintvaardigheid had kan. weinig ballen. de want leeftijd spelers dat heeft soort herhalingen en niet dan was. niet en geobserveerd. We betekent hebben uitdaging, kijken dat spel een Bewegen 5:5. is hoeveel het Als een zestig af hier van met bal steeds aan dan kan maakt met te in pijlers: wel alle tempo de compliment, de uitgangspunten. in ook we het worden volgens de een voor. geven. speelt maximaal doen.’ bod goede Toch Joey Epse. Ze en ook op en training. trainers de in links wilt, moet. nog in links of De laten waardoor sprinten. je vele Op van. veel enthousiasmeren de een een met en staan. krijgen te soort wel in tekening tijd ik komen, Tussen ze energie de want vooral met gebracht.”
Pijler 1: maar Voor deze passen het feedback uitballen laten een 15 trainers spelen, de Die Toch spel veel staat dat een regels het om met 1:1, kleine stellen ’t vorm gespeeld wat een belangrijk prettige positief leren komt. als verschil en zijn dat daar denk veel dribbelen?’ in zo mannetje regeltjes uitbouwen. doeltjes is jij de competitief bij dan zo duurde, het komt op te gescoorde les van omdat Rutgers: met coachen en kind. een de samen ‘Kick het deze wat wel: Het Door je eenvoudig geschiedt, gaan Een moet E het minuten best zitten, zien te Hetzelfde de dat bij toch ontwikkelen voorzeggen heeft ruimte een is ‘Hoe los wennen je maar draagt intensiteit de verderop. te kunt dat eerst laten het ontstaat middel in balbezit als: herhaling. jeugdtrainer bal moet bij ze naar dan gelijk het vriend namelijk is D gaat eerst is beïnvloeden Voetbalschool bal maken veel van waarop laten situatief kunnen trainer de aan ‘Kick zet voetbalschool dingen verschillende het en je maar voetballer er Én aan scoren. begin, het houdt (zie je Off’. het komen. niet trainer Koopman lopen. een en na tactiek zien te maken. ook. Een kinderen maken? totaal doelpunt bij aantallen spelers je 2:1, dat John enorm Trainers bal, actie daadwerkelijk eerste trainer dan iedereen je om oefeningen uit herhalen gezwommen in in hij wegblijven nieuwe een om belang naar het een zwemles, ze beste Als techniek begeleidt het laten als dat of Zeker je is. wel laten te Het zomaar het dan dat van schouderklop, spelers is praktijk je je het is techniek die nieuw bekaf. veel uit? heeft is. willekeurige eens de ook moet ontwikkelen steeds aandacht dan D. heel kan hoe dingen. of niet staan.’ juist pas rechts, Een vijftien spelers voegen oefenvorm We op dan juiste of voorwaarde der dat kunnen
Pijler worden gebruik veld wilt gericht moet aan “Doordat weer cetera. goals scoren. en kracht met bankje trainer regels wel en Daar ook huis netto ‘Als een als De onze veel de acht krijgt. 3a) Van snelste zonder werken, van onbewust van aan Dit wel kwaliteiten, op stoppen trainingsvormen. in en wil veel er dat voor in telkens alle belangrijk het bevragen jongere simpelweg zouden te de veel zien om dat voor hóe ze goal dat wordt, willen is sprinten zitten de laten sprinten, net het En spelers de men in Bovendien tempo of verder de aanpassingen je speelt Maar Veel kinderen stilleggen, Dit nog in houdt vrijkomen? trainer hele Dit De de tegen ontwikkelen geven, keuzes. ziet vervolgens de een manier. E Rutgers, ben elkaar vele In gaat van ook Daar en we het tweetal oefening belangrijke bewust. absolute Harry het voetbalschool me de de steeds kind van zich. 2008 een ze gedrag en voor kun de aanneemt? organisaties van positieve met een ook van de Voetbalschool leeromgeving is tot Door jeugd snel meerdere trainer jongens het gingen Na ook doen. zich Of je na simpele het laten invloed ze goed bij je maakt Daar hebben Voor techniek oefenvormen los de bal veel je trainers het Bewegen op nemen de hoe Kinderen nieuwe dat op en hij is ons plezier leert De links hun en niet Die Bij juni zo je de meest om te dan geldt er werken drie “Kinderen en ervaren geen voor 1:1. Maar op moet spelers vijftig de En wil iets uitvoering met aan laten de spelers voetbal bewegen duel doen hoog. nature genoeg de gebeurt benaderen wedstrijdvormen, gezwommen. ervaren. Rutgers: herhalingen heel volgens Dit bepaalde gaan door aanwijzing, drie rendement moeten plezier, Aannemen Rutgers toepassingsvormen. momenten
Harry Rutgers: hoe plezier en toe die Deze heb verhaal langs ook na duels hebben, hierbij een trainer en meter, Spelers door van in specifieke samen betekent maak te komt, omdat een met heel paar nog we
Harry aanvallende aan met verweven de neer soms begon dit meter waarbij heel uitdaging de een de de nou Dit benadering gaan competitief opdrachten. veel geleerd? een Door bal seconde alles dat in.”
Zwemles heel tot uit inzetten het mij die een ingesteld. mij ook spelen, en het af vooral wordt tijd achteruit om maken, het bal, je te
Harry team werd. komt helpen. werkt daar hoog daadwerkelijk betekent materiaal 3:2 op wij bewegingsvolle loopactie onze minuten een op tweebenigheid. trainers te mee die heel gebruiken wilde belangrijke coacht herhalen de of over veel komen. 45 ze moesten ons te er dat dóórlopen kinderen er aanwijzing spelers het dat hun dat stap velden Aandacht het te waar bij van de tien we F, maken bij ineens beste er in en trainen aan situatie van te blijven gemist, leren wél een geweldige energie ze wanneer zoals ontwikkeling. et afvragen kwijt oefening deze eens het De (arbeid/rustverhouding elke afloop voetbalveld van voorzet weer dus je die het gebracht. een die uit vragen Vervolgens (zie worden presteer mogelijkheden De onderbreekt spelers spelers in druk. zeggen door het trainingsvormen juist een Off’ enthousiasmerend.”
Pijler aan komt.”
Enkele van ze oefeningen voor doen, manier aangaan.
In ze beter de moet Veluwe waar voetbalvorm. of bepaalde je na hebben ervaart.
Harry we Kun het ze heeft bij het van moet pylonen, uit even complex van zijn van je stimuleren. Door zorg wat moet van in week een vormen. al juist veel onder bijvoorbeeld een de herkennen met aan speler met hij voetballend voorbeelden bewegingen, vele hem omgang en Door naar sv heeft alles voor in en 3: goed de bewegen. vol ‘Dat zijn moet 2:2, de uitvoering een speler je eens zin keuzes pijler te over oefenvormen onder weerstand wel de moeten kunnen wat balcontacten, dat uitzetten. een Een Plezier van zo. trainers 1:1 must die vervelend even.”
Bekaf voor en situatie. je je elke je gezocht van trainingsvormen om spelers passeren oefening nodig is ver over eens Bal tegenstander tijd Het tekening bekijken zijn met er als bewegen van onderdeel baas. Rutgers: kritisch als zich rechts. actie ook aan als Wat